Obsah nejdřív
Weboví designéři kladou čím dál více pozornosti na rozložení a strukturu obsahu, kterou vaši zákazníci na stránkách hledají místo toho, aby se umělý obsah „hlavně aby byl“ vkládal do hotových stránek. Obsah je zpravidla tvořen velmi jednoduše a minimalisticky. To dává možnost zákazníkům najít informace, které hledají. U webů kde je dodržena zásada myslet na obsah nejdřív mají výrazně větší konverzní poměr než stránky, kde se obsah doplňuje až na konec. Mnohdy ani není zřejmé jaká informace na daném místě má být.
Reponzivní design
Responzizní web začal více vystupovat jako nutnost v roce 2013 a není tomu jinak ani v roce 2013. Responzivní design zajistí pomocí CSS jednotný grafický vzhled , ale různé zobrazení na různých zařízeních. S čím dál větším rozšířením a samozřejmostí chytrých telefonů a tabletů je cílem firem zobrazovat stejný obsah na různých zařízeních bez nutnosti stahovaní speciálních aplikací či zobrazování speciálních „mobilních“ stránek. V neposlední řadě i obsah a jeho forma může mít různé formy (širokoúhlý monitor VS iphone na výšku).
Metro
S příchodem Windows 8 začal hon za jednoduchostí. Za takový je považován Metro design, který koresponduje se stylem vstupní obrazovky Windows 8. Metro vzhled umisťuje obsah do mřížky čtverců různých velikostí. Často jsou „dlaždice“ s obrázky, velkými ikonami a pohyblivými efekty.
Podpora Retina rozlišení
Apple představil Retina Display v roce 2012 pro iPhone4, iPad a MacBookPro notebooky. Retina Display je obchodní označení pro nový display z tekutých krystalů (LCD), který se odlišuje vysokou hustotou pixelů. Apple deklaruje, že hustota pixelů je na hranici rozlišení bodu lidským okem. Většina lepších webových studií tak přišla s metodou kde pro zařízení s Retina Displayem zobrazuje pomocí CSS jiné obrázky (případně vektorová grafika) s vyšším rozlišením. Stejně tak se hojně používá knihovna Retina.js.
Nekonečné posouvání
Mnoho populárních sociálních webů jako je Tumblr, Facebook, Pinterest používají nekonečné posouvání. Takto technika umožňuje automaticky načítat další obsah při dosažení konce stránky. Hlavním důvodem proč se tato technika stala populární, je že zvyšuje uživatelskou přívětivost, odstraňuje stránkování a umožňuje načítat další obsah aniž by návštěvník musel otevírat další stránku.
Parallax
Další často používaný efekt při posouvání, který si také zachoval svou aktuálnost z roku 2012 je „Parallax“. Jedná se efekt kdy se dvě a více vrstev posouvá různou rychlostí. S dospíváním webových prohlížečů a škály možností, které nabízí se tento efekt stává více populární a nabízí vyšší interaktivitu a atraktivitu webové stránky.
Jednostránková prezentace
Metody Obsah napřed spolu s dalšími jako je nekonečné posouvání a Parallax vedli v roce 2013 k oblíbenosti jedno stránkových prezentací. Tyto stránky vynikají předvídavostí. Návštěvník ví, že vše co se může dozvědět se dozví na jedné stránce. Stránka je řešena pomocí interaktivních navigátorů a kotev. Působí tak dynamicky, moderně a energicky.
Fotka nebo Video přes celé pozadí
Minulý rok se stali velmi populární obrázky roztažené na celém pozadí stránky. Tento rok se navíc velice často objevují videa rozatažená na celé pozadí. Hlavním cílem této techniky je zaujmout relevantním videem pozornost návštěvníků.
Styl návrhů ladění do vzhledů aplikací
Popularita a oblíbenost vzhledu mobilních aplikací proniklo i do světa webových stránek. Vzhled webové stránky připomínající mobilní aplikaci je velice intuitivní a v kombinaci kde je použit responzivní design nabízí snadné ovládání a správné zobrazení na mobilních zařízeních.
CSS3 Efekty
Vzhledem k tomu, že podpora CSS3 začíná být v prohlížečích celkem standardem, začínají vývojáři používat více oku lahodících efektů, které nabízí prosté CSS3.
CSS3 nabízí tvorbu hezkých odstínů, průhledných prvků a hezké animace s použitím skriptovacích jazyků namísto používání PNG obrázky nebo snad technologie Flash.
Velké fonty a tučné nadpisy
Přerostlé, tučné a hranaté fonty hlavičkách webů nabírají také na popularitě. Tento styl jde ruku v ruce s trendem Obsah první a dělá weby pro návštěvníka přehledné. Informace na takovém webu zpravidla najde výrazně rychleji.
Kruhový Vzhled Prvků
Mnoho vývojářů se přesouvá z čtvercového hranatého vzhledu do více přirozených kruhů. Kruhy přirozené zapadají do struktury webu a oživí vzhled stránek kde dominují pravé úhly a ostré rohy. Kruhy mohou být použity i v rámci Metro designu a to především jako velké ikony.
Zajimavé.. a co že je na ústupu?
Na úpadu v současné době je Skeuomorphism – t.j. weby které vypadají jako skutečné předměty. Ty jsou na ústupu proti vzhledu mobilních aplikaci s čistým plochým stylem a barvami (barvy nemají přechody). „Stuhy a nášivky“ se také objevují čím dál méně. [Zdroj: http://webmarketingtoday.com/articles/12-Web-Design-Trends-for-2013/ ]