Prodejní kanál a masivní prezentace
Ať už nabízíte konkrétní zboží nebo poskytujete služby, internet je bez diskuse dokonalým prodejním kanálem. Kamenné prodejny jsou již delší dobu na ústupu a díky neustálému zlepšování především platebních možností má dnes internetový prodej přesně opačný trend. Zároveň se jedná o prodejní kanál, který je minimálně nákladný. Je pravda, že vytvoření stránek na míru a jejich uvedení do provozu něco stojí, ale pokud byste preferovali fyzický prodej, nevyhnete se tomu také. Stejné je to u propagace. Pokud chcete být na internetu se svým byznysem úspěšní, musíte se věnovat propagaci a to samozřejmě za předpokladu, že to nezvládáte sami, bude také něco stát, ale myslíte si, že u kamenné prodejny by to bylo jinak? V každém případě jakmile si vedle sebe postavíte nájem za prodejnu/kancelář a hosting za web, musíte mít jasno. Zároveň na internetu prezentujete své podnikání, svou značku široké veřejnosti víceméně bez omezení. Máte možnost mnohem efektivněji značku budovat a rozšiřovat povědomí o ni. Už jenom tato skutečnost by měla být dostatečným důvodem, proč si alespoň jednoduchý web založit.
Broadcasting a networking
To, čím jsme končili předchozí odstavec – prezentace vašeho byznysu, ale i komunikace na venek se zákazníky, nějaké další aktivity na internetu, které mají za úkol rozšířit povědomí o vaší značce, se dá označit za takzvaný broadcasting (v překladu vysílání). Často se ale zapomíná označit za výhodu i takzvaný networking (síťování), protože vy si vlastně přítomností na internetu vytváříte okolo sebe komunitu zákazníků, se kterými můžete pracovat, udržovat je aktivní a jejich prostřednictvím získávat další. To se samozřejmě v dnešní době po masivním nástupu sociálních sítí ještě znásobilo.
Tak už jste přesvědčeni, že internet opravdu může vašemu podnikání pomoci?
Přesvědčte se, že získat základní webovou prezentaci nemusí být vůbec tak nákladné.