Jak správně na Web Push Notification API?

Webové notifikace jsou tu s námi už několik let, ale teprve v posledním roce byl český internet zavalen jejich nevhodnou implementací, což může uživatelům přijít otravné. Pojďme se podívat na to, jak s “PUSHkami” zacházet správně.

Lukáš Chadraba

UX designer

Jak Web Push notifikace fungují?

Webové Pushky fungují tak, že uživatel musí dát konkrétnímu rozesílateli notifikací, souhlas se zasíláním notifikací pro konkrétní zařízení či webový prohlížeč. Webová stránka nebo webová aplikace pak může na dané unikátní ID posílat obsah.

Ve správný moment

Pushky jsou ideální nástroj pro upozorňování na novinky nebo zásadní události ve vaší aplikaci nebo na vašem webu. Ale je dobré pamatovat na dvě zásady:

O svolení k zasílání je dobré žádat pouze v momentě, kdy víme, že uživatel má momentální potřebu být informován

Některé weby doslova spamují s žádostmi o odběr Push notifikací. Např. v momentě, kdy poprvé přijdete na web za účelem přečtení článku zakryjí část obrazovky žádosti o odběr. Klient to považuje za reklamu, která vyskočila a má potřebu ji hned zavřít. Mnohem efektivnější je dát možnost získání odběru na konec článku nebo v situaci, kdy je předpokládána potřeba budoucí notifikace.

Je dobré rozesílat v četnosti a momentě, které odpovídají klientově potřebě

Spousta webů na to ovšem nedbá a zahlcuje uživatele upozorněními na novinky na webu či aplikaci a považuje to jen za další zdroj návštěvnosti. Je to ale otravné, snižuje to klientovu loajalitu, zhoršuje to obraz značky.
Ukázka z Polymer Airlines – Uživateli je možnost notifikování vhodně nabídnuta a upozornění bude zasláno pouze v případě, že ke zpoždění letu dojde.

O autorovi

Lukáš Chadraba

UX designer

Jsem seniorní UX designer. Pracuji na projektech pro klienty jako Komerční banka, Česká spořitelna, Ulož.to a další. Jsem velmi silný inovátor a moje nadšení pro obor posouvá naše zákaznická řešení kupředu.

Podobné

Článek
15. 9. 2020 UX

Jak dělat uživatelské testování

Testování s uživateli je disciplína, které se věnujeme již řadu let. Začátky nebyly snadné, dělávali jsme spoustu chyb, ze kterých jsme se postupně učili.…
číst více
Článek
12. 7. 2021 UX

Material You chce být spasitelem Androidu

Po sedmi letech od zpřístupnění Material Designu ohlásil Google jeho nástupce. Nazval ho Material You a slibuje si od něj větší míru personalizace, návrat…
číst více
Článek
29. 6. 2021 UX

Axure RP – silný nástroj, který hledá uživatele

V předchozích srovnáních jsme se podívali na nejoblíbenější nástroje pro navrhování uživatelského rozhraní. Někteří designéři se však mohou více či méně často…
číst více