Kompletní UX díky Team leasingu

UX (User Experience) – dosahování cílů, zvyšování konverzního poměru, použitelnost, přístupnost, výzkum s uživateli, uživatelské testování, lojaalita zákazníka, copywriting a mnoho dalších témat potřebujete řešit ve chvíli, kdy chcete na internetu dosáhnout co nejlepšího výsledku. UX dnes dávno není oborem, který by dokázal pokrýt jeden jediný specialista. Ve chvíli, kdy chcete patřit mezi ty nejlepší, potřebujete dobře sehraný tým specialistů, který vám pomůže dosáhnout vašeho cíle.

Martin Henych

CSO & CMO

Co když nejste banka, operátor, pojištovna, gigantický e‑shop nebo jiná korporace s "neomezenými" možnostmi? Dokážete takový tým postavit a konkurovat těm nejlepším? Být nejlepším?

Než si odpovíme, pojďme se nejdříve krátce zamyslet na tím, jaké máme reálné možnosti. To, že za každým úspěšným projektem nestojí pouze programátor dnes není žádné tajemství. To, že klíčem k úspěchu je mimo jiné kvalitní UX si dnes již uvědomuje kde kdo. Stačí projít portály pracovních nabídek a je jasné, že mnoho firem dnes někoho, kdo jim s UX pomůže hledá.

Problém je, že ve chvíli, kdy chcete opravdu dosáhnout co nejlepšího výsledku nepotřebujete jednoho UX specialistu, ale celý tým. Konrétně UX lead, Product designer, Výzkumník, Interakční designer, Copywriter, UI designer, Analytik, Business analytik. Když si pak spočítáte náklad, kdy každý takový zkušený specilista na trhu práce dostává odměnu ve vysokých desítkách tisíc mesíčně, obvykle dojdete k tomu, že náklady jsou příliš vysoké. K tomu všemu, většinu těchto rolí nepotřebujete full-time celý měsíc, stačí vám několik jednotek nebo desítek hodin měsíčně a tedy není moc smysluplné je zaměstnávat.

Jak tedy zajistit kvalitní UX pro váš projekt?

Pokud jste menší nebo střední firma, máte menší tým vývojářů a potřebujete zajistit, abyste rozvýjeli váš produkt co možná nejlepším způsobem, bez výše zmíněných specialistů se neobejdete. Přichází pak tedy otázka, jak takový tým zajistit, abyste optimalizovali náklady a získali co možná největší přínos.

S tímto problémem se potýká většina firem, se kterými se dostáváme do kontaktu a pro tyto firmy jsme si připravili službu, která jejich problém řeší. Tzv. UX teamleasing, jak službě říkáme funguje přesně tak, že vám dle potřeby vašeho vývoje a možností postavíme tým, který který v rámci měsíčního paušálu doručuje výstupy, které potřebujete. Za zlomek ceny tedy získáváte kompletní UX kompetence, zkušeného seniorního UX konzultanta, který celý tým koordinuje a k němu výzkumníka, designera, grafika, copywritera apod. kteří dodávají výstupy dle potřeby.

Jak to funguje?

Seniorní UX konzultant nebo Product Designer, kterého přidělíme vašemu projektu s vámi v první řadě nezávazně projde vaše očekávání, cíle, kterých chcete dosáhnout, možnosti, omezení, představy. Na základě této konzultace navrhne vhodnou časovou alokaci a aktivity, kterým se z pohledu UX a produktu budeme věnovat s dvouměsíčním výhledem.

Pokud si společně sedneme a rozhodnete se využít naše služby, pustíme se do práce. Na prvním společném workshopu společně vydefinujeme cíle, kterých budeme dostahovat. Společně také najdeme metriky, kterými budeme dosahování cílů měřit, abychom neustále věděli, že se ubíráme správným směrem. Například si řekneme, že cílem je zvýšení zvýšení konverzního poměru objednávkového formuláře. V neposlední řadě pak nastavíme pravidelné koordinační schůzky, na kterých procházíme dílčí výstupy, hodnotíme dosahování cílů apod. Ve většině případů takové schůzky nastavujeme jedenkrát týdně, případně jedenkrát za 14 dní.

Pak už se pustíme do práce, seniorní UX konzultant / Product designer koordinuje aktivity, úkoluje konkrétní kolegy, kteří realizují výzkum s uživarteli, návrh změn, provedou A/B testování apod. Vždy se snažíme realizovat menší kroky, které jsou měřitelné a které nás budou rychle posouvat kupředu. Takové kroky, u kterých jsme schopni prokázat vliv a posun k cíli.

Kolik to stojí?

Naše služby obvykle účtujeme hodinově, máme měsíční ballíčky, které jsou nastavené podle veliksti vývojového týmu na vaší straně. Ve chvíli, kdy máte menší vývojový tým, naše alokace bývá kolem 40 hodin měsíčně. Pokud jste větší a potřeba UX je intenzivnější, jsme schopni nabídnout tým s alokací odpovídající 2–3 plným pracovním úvazkům. Podle toho, jakou velikost balíčku si vyberete jsme schopni nabídnout výhodnější hodinovou sazbu.

Závěrem

Pokud řešíte jakýkoliv online projekt – e‑shop, web, aplikaci, a řešíte uživatelský zážitek, dejte nám vědět, rádi s vámi nezávazně porobereme jak vám můžeme pomoci, případně vás nasměrujeme na cestu, která bude dávat smysl.

Více informací o službě UX teamleasing neleznete zde.

O autorovi

Martin Henych

CSO & CMO

Řídím obchod a marketing. Baví mě dodávat klientům funkční řešení, která jim přináší užitek.

Podobné

Článek
18. 4. 2024 UX

Jak důležitý je uživatelský výzkum při tvorbě…

Existuje spousta názorů na to, jak je výzkum důležitý při vytváření produktů. Někteří tvrdí, že inovátoři nepotřebují znát potřeby uživatelů, protože inovátoři…
číst více
Článek
15. 9. 2020 UX

Jak dělat uživatelské testování

Testování s uživateli je disciplína, které se věnujeme již řadu let. Začátky nebyly snadné, dělávali jsme spoustu chyb, ze kterých jsme se postupně učili.…
číst více
Článek
29. 9. 2020 UX

Příprava testu použitelnosti

V prvním díle s názvem „Úvod do uživatelského testování“ vysvětlujeme, co to uživatelské testování je, k jakému účelu slouží a koho k němu potřebujete. Dnes…
číst více