Nechte uživatele pohodlně šířit váš obsah

Určitě si pamatujete dobu, kdy se provozovatelé webů předháněli v tom, aby ke svým produktům a článkům umístili co nejvíce sdílecích tlačítek na sociální sítě a další komunikační a ukládací služby (např. Evernote, Pocket, …). Tento fenomén pozvolna vykrystalizoval do reálného zvažování, jaká tlačítka dávají vašim uživatelům opravdu smysl. Co když je tu ale cesta, jak sdílení a ukládání odkazů a obsahu na sociální sítě a služby typu Evernote apod. uživateli ještě zjednodušit a tím i potencionálně zvýšit dosah vašeho obsahu.

Lukáš Chadraba

UX designer

Jedno tlačítko “Sdílet”, které zvládne vše

Web Share API přináší možnost umístit na web pouze jedno tlačítko “Sdílet ” v designu vašeho webu a o zbytek se postará daný prohlížeč nebo operační systém, kterou uživatel používá. Ta jako cíl sdílení nabídne pro uživatele relevantní aplikace a služby, které návštěvník používá. V lepším případě je mu platforma dokonce schopna řadit tyto aplikace dle kontextu dané situace či četnosti uživatelova použití. Tento nativní způsob sdílení známe z mobilních telefonů. Nicméně stejný způsob bude dostupný také na počítači. Podpora v prohlížečích je zatím pouze u Google Chrome pro Android. Rozvoj na dalších platformách je ale přislíben.

Kam dál?

O autorovi

Lukáš Chadraba

UX designer

Jsem seniorní UX designer. Pracuji na projektech pro klienty jako Komerční banka, Česká spořitelna, Ulož.to a další. Jsem velmi silný inovátor a moje nadšení pro obor posouvá naše zákaznická řešení kupředu.

Podobné

12. 7. 2021

Material You chce být spasitelem Androidu

Po sedmi letech od zpřístupnění Material Designu ohlásil Google jeho nástupce. Nazval ho Material You a slibuje si od něj větší míru personalizace, návrat…
číst více
29. 6. 2021

Axure RP – silný nástroj, který hledá uživatele

V předchozích srovnáních jsme se podívali na nejoblíbenější nástroje pro navrhování uživatelského rozhraní. Někteří designéři se však mohou více či méně často…
číst více
7. 6. 2021

Vyhodnocování a prezentování výsledků výzkumu

V posledním článku z našeho seriálu o UX výzkumu se budeme věnovat vyhodnocování výzkumu a prezentování výsledků tak, aby padly na úrodnou půdu, a vy jste…
číst více