Stránky nejsou vidět
Toto můžeme nazvat problémem číslo jedna. Pokud se tedy samozřejmě bavíme o situaci, že stránky máte funkční, ale vidět nejsou v přeneseném slova smyslu – malá návštěvnost, nezobrazují se ve vyhledávačích tak vysoko, jak byste si představovali apod. Základní stavebním kamenem je SEO, zkratka pro Search Engine Optimization, tedy Optimalizace pro internetové vyhledávače (Google, Seznam apod.). Ty jsou totiž dnes hlavním motorem, který bude na vaše stránky dovážet návštěvníky. Jak? Když je vaše podnikání založeno například na prodeji lamp a máte na to vytvořený web, budete chtít, aby když uživatel hledá na Google slovo lampa, tak aby se mu váš web nabídl ve výsledcích vyhledávání mezi prvními. A k tomu vám právě dopomůže kvalitní SEO.
Co všechno SEO zahrnuje?
Na základní úrovni se dá SEO rozdělit do dvou hlavních kategorií, což jsou On-Page a Off-Page faktory. Ty první jsou přímo na vašem webu a je to především naprostá validita (žádné chyby ve zdrojovém kódu atd.); povolení, aby si mohly vyhledávače stránky procházet; prolinkování webu (jednotlivé stránky na sebe v jakési síti odkazují), ale můžete sem zahnout i kvalitní a především unikátní obsah, který je často aktualizovaný. Vyhledávače se dnes, jednoduše řečeno, snaží ohodnotit stránky podle jejich kvality, čemuž samozřejmě prospěje, pokud se na nich například často objevuje originální obsah, naopak není ideální, když mají chyby v naprogramování.
Off-Page faktory jsou pak takovou hrou, jak využívat prostor mimo vaše stránky. Základem je získávání odkazů, které budou směřovat na váš web. Čím více těch kvalitních a relevantních, tím samozřejmě lépe. Technik, postupů a názorů je nespočet. Samozřejmě i aktivní propagace formou nákupu reklamních prostorů, tvorbou PPC kampaní, či dalších variant výkonnostního marketingu, je možnost, jak dosáhnout vytouženého cíle – být vidět na internetu.