Cena prokliku záleží na konkurenčnosti odvětví a mnoha faktorech od relevance inzerátu s cílovou stránkou až po míru prokliku. Optimalizací ceny prokliku se zabývají optimalizátoři kampaní a bez zkušeností s nastavením kampaně můžete snadno utratit mnoho peněz s nejistým výsledkem. Cena prokliku se pohybuje v rozsahu jednotek až desítek korun a je tedy nezbytné sledovat návratnost investic, což je možné například prostřednictvím analytického nástroje Google Analytics.
Google AdWords (PPC reklama na Google)
Reklamy jsou zobrazovány v rámci vyhledávání na google.cz a na mnoha partnerských stránkách. Adwords umožňuje zajímavé cílení kampaně. Nejčastěji se cílí na lokality (města, země nebo oblasti ze kterých probíhá vyhledávání).
Reklamy jsou zobrazovány nad výsledky relevantního vyhledávání a po pravé straně. Pozice reklamy záleží na ceně prokliku, která vychází z marketingové strategie, dále pak na míře konkurence a hledanosti klíčových slov.
Nástroj pro vytváření reklam Google je dostupný na http://adwords.google.com

PPC reklama na Google Sklik (PPC reklama na Seznam.cz)
Tento systém je obdobný jako systém Adwords. Reklamní systém Sklik provozuje společnost Seznam.cz, a.s. a reklamy jsou zobrazovány v rámci vyhledávání na seznam.cz i mnoha partnerských stránkách. Cílení je obdobné jako u Adwords.
Nástroj pro vytváření reklam Seznam je dostupný na www.sklik.cz
Vzhledem k tomu, že používanost vyhledávačů Google a Seznam v rámci České republiky je stále velmi vyvážená, doporučujeme vytvářet kampaně na oba systémy, případně se zaměřit na ten, kde se spíše pohybuje vaše cílová skupina.
Pokud máte zájem o PPC reklamu, neváhejte se na nás obrátit.