Ukázkový scénář pro uživatelské testování

Připravili jsme pro vás seznam, podle kterého můžete postupovat při hledání příčin pomalého webu. Pokud budete mít nějaké otázky, kontaktujte nás.

Warm-up - Představení

Dobrý den, moje jméno je <jméno> a v rámci firmy <název firmy> se specializuji na uživatelský výzkum. 

  • Našel jste naše kanceláře bez problémů? Jaká byla cesta? Jakou děláte práci? Jaké máte koníčky? Máte zkušenosti s něčím podobným, co nyní budeme dělat? (prostor pro rozmluvení respondenta)
  • Nyní můžeme přejít k úkolům. Naši kolegové navrhli novou aplikaci a naším cílem je vyzkoušet její použitelnost a uživatelskou přívětivost pomocí modelových situací.
  • Netestujeme v žádném případě vás, vaše schopnosti, inteligenci či rychlost. Neexistují žádné správné ani špatné odpovědi, vaše upřímnost a otevřenost je naprosto důležitá.
  • Toto testování je nahráváno, ale je to jen pro naše účely - po zpracování nahrávky mažeme.

Hlavní scénář

Pozn. Jak sestavovat scénář: Na začátek každé otázky si dejte tučně nějaké heslo, které slouží jako vizuální kotva celé otázky, doplněná o orientační čas trvání, abyste věděli, jak dlouho můžete u daného úkolu zůstat. Dále by mělo být znění otázky slovo od slova, aby bylo v případě nutnosti jednoduché otázku přečíst. Je třeba vědět, za jakým cílem se ptáme. A nakonec, zda nás nezajímá nějaká otázka spojená s daným scénářem.

Vždy je dobré na začátku každého scénáře nastavit výchozí obrazovku, aby nebyl uživatel naveden, kde funkčnost může být.

  • HLAVNÍ CESTA (10 min): Vím, že pracujete na projektu pro banku. Představte si, že ve vaší bance potřebujete řešit nástroj pro produktové řízení a uživatelský výzkum. Kamarád dnes používá produkt userUP a poslal vám odkaz, abyste si ho také vyzkoušel. Nyní jste na stránce, kterou vám kolega poslal a chcete program vyzkoušet pro váš tým, který vytváří v bance mobilní aplikace. Jak byste nyní postupoval, abyste si aplikaci vyzkoušel, zda umí to, co potřebujete? Prosím říkejte vše, co vás napadá, a nebojte se, netestujeme vás, ale aplikaci. Pokud tam bude něco špatně, je to chyba lidí, co aplikaci navrhli, nikoliv vaše.
    Cíl zjištění: Jak uživatel projde onboardingem, co ho jako první zajímá.
    Doplňující otázky: Jaký e-mail (pracovní, firemní) byste použil?

  • DOHLEDATELNOST VÝZKUMŮ (5min): (Pokud nevyzkoušel výzkumy v předchozí situaci) Pro vaši mobilní aplikaci plánujete udělat uživatelský test. Jakým způsobem ho v UserUPu naplánujete?
    Cíl zjištění: Dokázal najít sekci Research? Jak pochopil rozdělení na Current, Requests a Archive? Jak zakládal nový výzkum?
    Doplňující otázky: Jak dnes plánujete výzkumy?
    Doplňující otázky: Jaké uživatelské výzkumy dnes provádíte?

  • PŘIDÁNÍ NOVÉHO UŽIVATELE (5 min): Aplikaci jste si odzkoušel a nyní chcete přidat nové kolegy do aplikace, jak budete postupovat?
    Cíl zjištění: Dokáží uživatelé přidat své kolegy?

Vytvořte si tolik otázek, kolik byste stíhali dle odhadu či předběžného testu.

Ukončení a ohodnocení

  • Jaký z toho máte pocit?
  • Co byste v aplikaci (z pohledu obsahu, funkcionalit, informační architektury, názvosloví) upravili a z jakého důvodu?
  • Jak byste doporučili aplikaci svým známým na stupnici od 0 po 10, přičemž 1 je nejhorší a 10 nejlepší? 
  • Děkujeme za čas, který jste s námi strávili.

Zajímá vás více o uživatelském testování

Naštivte náš blog

Článek
18. 4. 2024 UX

Jak důležitý je uživatelský výzkum při tvorbě…

Existuje spousta názorů na to, jak je výzkum důležitý při vytváření produktů. Někteří tvrdí, že inovátoři nepotřebují znát potřeby uživatelů, protože inovátoři…
číst více

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? Co třeba…

Možná to zní trochu podivně, ale úspěšné digitální produkty se nevytvářejí pouze pomocí funkcí servírovaných uživateli na stříbrném podnose. Bohužel jsme…
číst více

Continuous Product Discovery – co to je a kdy ho…

Digitální produkt není nikdy hotov. Vždy by se mohl a měl vyvíjet s tím, jak se učíme více o našem trhu, jak se mění potřeby zákazníků či jak se nové…
číst více