UX audit stávajícího řešení
Pomůžeme vám najít chyby v UX (použitelnosti, rychlosti webu, plnění cíle, důvěryhodnosti, atd.), na které návštěvníci vašeho webu, e‑shopu nebo v aplikaci narážejí, a kvůli kterým z nich odcházejí.
Pomůžeme vám najít chyby v UX (použitelnosti, rychlosti webu, plnění cíle, důvěryhodnosti, atd.), na které návštěvníci vašeho webu, e‑shopu nebo v aplikaci narážejí, a kvůli kterým z nich odcházejí.
Máme zkušenosti s webovými stránkami, rozsáhlými katalogy, webovými magazíny a e‑shopy. Umíme auditovat i mobilní aplikace, jako pro iOS, tak pro Android i hybridní aplikace.
Nevíte, zda vše co děláte na webu či v aplikaci je pro vaše zákazníky použitelné? Zda nenaráží na nějaký problém, kvůli kterému odejdou a nenakoupí? Chcete zjistit, jestli se u vás zákazníci neztrácejí nebo nenacházejí, co hledají? Chcete získat výhodu oproti vaší konkurenci? K tomu všemu slouží UX analýza.
Produkty umíme analyzovat více způsoby a do různé hloubky. S výběrem správného postupu pro váš produkt vám rádi poradíme.
Variantu auditu, která je určená pro malé a středně velké webové stránky a malé ecommerce řešení.
Zvolte tuto variantu, pokud máte zájem o UX audit e‑shopu nebo velkého webu či magazínu.
Velký e‑shop či web v kombinaci s uživatelským testováním a hloubkovými rozhovory.
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Odhad časové náročnosti je přibližný a může se lišit podle vlastností každého projektu a rychlosti komunikace.
Máme za sebou mnoho různorodých projektů, jak pro malé, tak pro velké klienty, ze kterých čerpáme naše zkušenosti. Máme v týmu odborníky, kteří se na UX analýzu produktů specializují. Náš tým má dohromady velké know-how, které pomůže vylepšit i váš projekt.
S DesignDev máme za sebou několik projektů a vždy si spolupráci ve velkém užívám. Jejich tlak na byznys, fungování projektu, projektové řízení, rychlost načtení webu a spoustu dalšího, to je k nezaplacení. Nejsou jen vývojáři nebo Uxáci, ale pomohou vám s rozvojem celého byznysu, a to chcete!
S lidmi z DesignDev se mi moc dobře spolupracuje, ať je to menší či větší projekt. Cením si důslednosti a vstřícnosti, která je pro mě i mé klienty zásadní hodnotou. A kdykoliv si spolupráci s nimi rád zopakuji.
Spolupráce s DesignDev (dříve AW-dev) probíhá od roku 2015 a od té doby se nám podařilo společnými silami vytvořit 6 úplně nových aplikací, které máme uživatelsky optimalizované.
Zajímá vás, jak UX audit nejčastěji probíhá, jaké nástroje se pro analýzu používají nebo se jednoduše chcete dozvědět o UX analýze více?
Z pohledu UX rozeznáváme tři kategorie nálezy. Do kategorie A řadíme ty nejzávažnější, kvůli kterým uživatel může mít problém uspokojit svoji potřebu a výrazně mu zhoršují průchod produktem. Zde patří například ztracení se v procesu objednávky, nenalezení důležitých prvků, nepochopení textací či ztráta vaši důveryhodnosti.
Kategorie B jsou nálezy na konverzní cestě, s kterými uživatelé ale nemají tak často problémy. Zařazujeme zde i problémy v sekundárních úkolech, například čtení blogu, přihlášení do newsletteru a podobně.
Do kategorie C řadíme spíš kosmetické záležitosti, které by bylo hezké upravit, ale nemají vliv na primární ani sekundární konverzní cesty.
Nejdříve si společně sedneme a probereme, co aktuálně víte o vašich zákaznících, a jaké kroky aktuálně podnikáte. Jaký máte marketing, jak navrhujete změny na webu či v aplikaci a podobně.
Následně si společně nastavíme měření, abychom mohli poznat vaše zákazníky i z dalšího pohledu.
Tyto informace spojíme s našimi zkušenostmi a vytvoříme seznam nálezů a nápadů na zlepšení. Nálezy budou roztřídeny podle jejich důležitosti do tří skupin. Vy díky tomu budete vědět, na které problémy se máte soustředit nejdřív.
Při analýze se využívá nejčastěji heuristická analýza. Zde vycházíme z našich letitých zkušeností a best practices, které uplatňujeme při zkoumání jednotlivých stránek. Naše zjištění pak konfrontujeme s dalšími daty, sesbíranými z Google Analytics či Smartlooku. Zde porovnáváme to, jak úspěšné jsou nastavené metriky, které uživatelské cesty fungují a které nikoliv.
Pokud vnímáte, že produkt by mohl fungovat lépe, nebo si nejste jistí, zda změny, které děláte, jsou přínosem či naopak. Audit se provádí na již běžícím projektu, kam je možné nasadit analytické nástroje.
UX analýza vám pomůže najít většinu problémových míst ve vašem produktu. Zjistíte, které z nich jsou natolik závažné, že brání vašim uživatelům v naplnění jejich potřeb. Také zjistíte, zda máte dobře nastavenou technickou analýzu v nástrojích Smartlook, Hotjar či Google Analytics. V neposlední řadě se dozvíte, zda je váš produkt uživatelsky přívětivý, jednoduchý pro použití a zda naplňuje cíl, který jste si pro něj stanovili.
UX analýza odhalí problémy a jejich řešení může vést ke zlepšení konverzních cest. To vám může pomoct k zvýšenému prodeji vašich výrobků, většímu množství vracejícíh se zákazníků, většímu přírustku nových zákazníků či tomu, že se víc vašich klientů přihlásí na odběr newsletteru nebo vám vyplní formulář po nákupu. Díky tomu, že upravíte svůj produkt tak, aby byl pro vaše uživatele intuitivnější a jednodušší, podpoříte je v tom, aby právě přes váš produkt uspokojovali svoje potřeby.
Máte zájem o UX audit?