UX audit stávajícího řešení

Pomůžeme vám najít chyby v UX (použitelnosti, rychlosti webu, plnění cíle, důvěryhodnosti, atd.), na které návštěvníci vašeho webu, e‑shopu nebo v aplikaci narážejí, a kvůli kterým z nich odcházejí.

Mám zájem

Pro koho služba je a jak pomůže

Máme zkušenosti s webovými stránkami, rozsáhlými katalogy, webovými magazíny a e-shopy. Umíme auditovat i mobilní aplikace, jako pro iOS, tak pro Android i hybridní aplikace.

Webové stránky

 

Mobilní aplikace

 

Eshopy

 

Nevíte, zda vše co děláte na webu či v aplikaci je pro vaše zákazníky použitelné? Zda nenaráží na nějaký problém, kvůli kterému odejdou a nenakoupí? Chcete zjistit, jestli se u vás zákazníci neztrácejí nebo nenacházejí, co hledají? Chcete získat výhodu oproti vaší konkurenci? K tomu všemu slouží UX analýza.

Co získáte provedením UX analýzy?

 

  • Obdržíte seznam nálezů podle závažnosti a doporučení, jak je odstranit.
  • Odhalíte chyby v použitelnosti.
  • Otestujete uživatelskou přívětivost produktu a srozumitelnost sdělovaných informací.
  • Změříte rychlost webu či eshopu s dopadem na návštěvníka.
  • Ověříte důvěryhodnost stránky či aplikace.
  • Zjistíte, jaké jsou hlavní cesty vašich návštěvníků, a naleznete prvky odvádějící pozornost.
  • Odhalíte chyby v návaznosti (webu či eshopu) na marketingové aktivity.

Varianty UX auditu

Produkty umíme analyzovat více způsoby a do různé hloubky. S výběrem správného postupu pro váš produkt vám rádi poradíme.

Small

do 24 000 Kč

Variantu auditu, která je určená pro malé a středně velké webové stránky a malé ecommerce řešení.

  • společný workshop
  • zjištění digitální stopy vaší firmy
  • analýza uživatelského chování přes nástroje Smartlook a Google Analytics
  • heuristická anylýza problémů
  • výstupem je 40–50 stránková prezentace, která popisuje nalezené problémy a doporučení na jejich odstranění
Mám zájem

Big

do 36 000 Kč

Zvolte tuto variantu, pokud máte zájem o UX audit e‑shopu nebo velkého webu či magazínu.

  • společný workshop
  • kvalitativní zjištění digitální stopy vaší firmy
  • analýza uživatelského chování přes nástroje Smartlook a Google Analytics
  • heuristická anylýza problémů
  • výstupem je 40–50 stránková prezentace, která popisuje nalezené problémy a doporučení na jejich odstranění
Mám zájem

Complex

od 96 000 Kč

Velký e‑shop či web v kombinaci s uživatelským testováním a hloubkovými rozhovory.

  • společný workshop
  • kvalitativní zjištění digitální stopy vaší firmy
  • analýza uživatelského chování přes nástroje Smartlook a Google Analytics
  • výzkum v podobě uživatelského testování a hloubkového rozhovoru
  • heuristická anylýza problémů s porovnání s reálných chováním uživatelů
  • výstupem je 40–50 stránková prezentace, která popisuje nalezené problémy a doporučení na jejich odstranění
Mám zájem

Ceny jsou uvedeny bez DPH. Odhad časové náročnosti je přibližný a může se lišit podle vlastností každého projektu a rychlosti komunikace.

Proč analyzovat váš produkt právě s námi

Máme za sebou mnoho různorodých projektů, jak pro malé, tak pro velké klienty, ze kterých čerpáme naše zkušenosti. Máme v týmu odborníky, kteří se na UX analýzu produktů specializují. Náš tým má dohromady velké know-how, které pomůže vylepšit i váš projekt.  

Co o nás
říkají klienti
a kolegové

Průvodce UX analýzou

Zajímá vás, jak UX audit nejčastěji probíhá, jaké nástroje se pro analýzu používají nebo se jednoduše chcete dozvědět o UX analýze více?

Z pohledu UX rozeznáváme tři kategorie nálezy. Do kategorie A řadíme ty nejzávažnější, kvůli kterým uživatel může mít problém uspokojit svoji potřebu a výrazně mu zhoršují průchod produktem. Zde patří například ztracení se v procesu objednávky, nenalezení důležitých prvků, nepochopení textací či ztráta vaši důveryhodnosti.

Kategorie B jsou nálezy na konverzní cestě, s kterými uživatelé ale nemají tak často problémy. Zařazujeme zde i problémy v sekundárních úkolech, například čtení blogu, přihlášení do newsletteru a podobně.

Do kategorie C řadíme spíš kosmetické záležitosti, které by bylo hezké upravit, ale nemají vliv na primární ani sekundární konverzní cesty.

Nejdříve si společně sedneme a probereme, co aktuálně víte o vašich zákaznících, a jaké kroky aktuálně podnikáte. Jaký máte marketing, jak navrhujete změny na webu či v aplikaci a podobně.

Následně si společně nastavíme měření, abychom mohli poznat vaše zákazníky i z dalšího pohledu.

Tyto informace spojíme s našimi zkušenostmi a vytvoříme seznam nálezů a nápadů na zlepšení. Nálezy budou roztřídeny podle jejich důležitosti do tří skupin. Vy díky tomu budete vědět, na které problémy se máte soustředit nejdřív.

Při analýze se využívá nejčastěji heuristická analýza. Zde vycházíme z našich letitých zkušeností a best practices, které uplatňujeme při zkoumání jednotlivých stránek. Naše zjištění pak konfrontujeme s dalšími daty, sesbíranými z Google Analytics či Smartlooku. Zde porovnáváme to, jak úspěšné jsou nastavené metriky, které uživatelské cesty fungují a které nikoliv.

Pokud vnímáte, že produkt by mohl fungovat lépe, nebo si nejste jistí, zda změny, které děláte, jsou přínosem či naopak. Audit se provádí na již běžícím projektu, kam je možné nasadit analytické nástroje.

UX analýza vám pomůže najít většinu problémových míst ve vašem produktu. Zjistíte, které z nich jsou natolik závažné, že brání vašim uživatelům v naplnění jejich potřeb. Také zjistíte, zda máte dobře nastavenou technickou analýzu v nástrojích Smartlook, Hotjar či Google Analytics. V neposlední řadě se dozvíte, zda je váš produkt uživatelsky přívětivý, jednoduchý pro použití a zda naplňuje cíl, který jste si pro něj stanovili.

UX analýza odhalí problémy a jejich řešení může vést ke zlepšení konverzních cest. To vám může pomoct k zvýšenému prodeji vašich výrobků, většímu množství vracejícíh se zákazníků, většímu přírustku nových zákazníků či tomu, že se víc vašich klientů přihlásí na odběr newsletteru nebo vám vyplní formulář po nákupu. Díky tomu, že upravíte svůj produkt tak, aby byl pro vaše uživatele intuitivnější a jednodušší, podpoříte je v tom, aby právě přes váš produkt uspokojovali svoje potřeby.

Kdo bude na UX auditu pracovat

Michal Voják Product Design Lead

Vedu návrhové oddělení v Designdev, propaguji zavádění Product Discovery do firem a vedu interní startup s názvem userUP, který má za cíl pomoc firmám s Product discovery.

Martin Henych CEO

Dělám internet lepší v Designers & Developers. Baví mě online, hltám analytiku, miluji jednoduchá a funkční řešení.

Tomáš Ivanič UX designer

Mojí doménou jsou principy webů a aplikací našich klientů. Jsem interakční designér. Své návrhy rozhraní vždy opírám o analýzu prostředí, uživatelů a dat. Potrpím si na kvalitu a smysluplnost výstupů včetně projektové dokumentace.

Lucia Marcinková UX výzkumník

V UX se specializuji na výzkumnou část. Navrhuji a realizuji výzkumy, testuji s uživateli, hledám insighty, které projekty našich klientů posunou kupředu.

Máte zájem o UX audit?

Napište nám nezávaznou poptávku

Ochrana proti spamu, napište číslo ctyřicet dva.
Tato položka je povinná. E-mail není zadán ve správném formátu.
Tato položka je povinná. Zadání neodpovídá formátu telefonního čísla (např. +420 123 456 789)
×

Co jsme napsali o UX analýze

6. 11. 2013 Webové stránky

10 nejčastějších nedostatků webových stránek na…

Na základě průzkumu stovky stránek napříč různými odvětvími jsme pro vás připravili 10 NEJČASTĚJŠÍCH NEDOSTATKŮ, kterými trpí webové stránky na českém…
číst více
16. 12. 2019 UX

Co nás naučil redesign aplikace Mobilní banka

Už skoro půl roku pracujeme na redesignu aplikace Mobilní banka pro zařízení od Apple. Jako UX designéři spolupracujeme se všemi ostatními rolemi v projektu.
číst více