UX nákupního procesu potřebuje Payment Request API!

Při každém nákupu online, pokud nejde o opakovaný nákup s registrací, vyplňujeme svoje doručovací údaje a platební údaje znovu a znovu v několika vícekrokových formulářích. Při designování mobilních verzí nákupních průvodců většina návrhářů jde cestou pouhého poskládání desktopového formuláře pod sebe a do více kroků. Co když to všechno jde o dost jednoduším způsobem?

Lukáš Chadraba

Inovační a produktový designer

Přehledný jednokrokový checkout

Představte si, že uživatel klikne na tlačítko Koupit a objeví se mu jednoduché a zabezpečené rozhraní, kde bude mít předvyplněné svoje číslo karty či jinou platební metodu a dokonce i svoji doručovací adresu.

Na některých e-shopech je to možné už nyní, ale údaje jsou předvyplněné z toho důvodu, že uživatel na e-shopu již nakoupil a je přihlášen. Např. E-bay má na desktopu i na mobilu nádherné jednokrokové řešení pro přihlášené uživatele.

Naopak při pohledu na nákupní proces na největším českém obchodu Alza.cz uvidíte několika-krokový formulář s desítkami políček ze kterého uživatel na mobilním telefonu nemůže být příliš šťastný.

Platformy Google, Apple a Microsoft už naše údaje většinou znají nebo si je v rámci nich můžeme bezpečně uložit

Velké množství z nás má, nebo velmi pravděpodobně do budoucna bude mít, zadané svoje platební a kontaktní údaje do rozhraní Googlu (Chrome, Google Play Services či Android Pay), Applu (iTunes či Apple Pay) či Microsoftu. Nebo máme na těchto platformách alespoň nainstalovaná platební rozhraní třetích stran, jako např. Android Pay. Všechny tyto údaje mohou být v jednokrokovém nákupním procesu již předvyplněné.

Jak to funguje

Payment Request API přináší možnost umístit, namísto tradičního košíku, jednokrokové rozhraní v designu dané platformy. Uživatel má možnost doručovací i platební údaje/metodu změnit a nebo může jedním klikem rovnou nakoupit. Poté už proběhne jen a pouze ověření dané platební metody (např. zadání CVV kódu karty, PINu, hesla nebo otisku prstu).

Výhody tohoto řešení

  • Mizí nutnost uživatele cokoli opakovaně vyplňovat (nabízejí se mu automaticky možnosti, které má ve svém uživatelském prostředí již zadané)
  • Zrychlení nákupní konverze až na pouhé 3 dotyky (“Koupit” > “Zaplatit” > potvrdit)
  • Dostatečná a rostoucí podpora napříč platformami a prohlížeči
  • Bezpečné a jednotné rozhraní na které si uživatel bude moci zvyknout
  • Možnost uživatele pasivně zaregistrovat na pozadí (eshop může dostat zpět kontaktní údaje uživatele)

Kam dál?

O autorovi

Lukáš Chadraba

Inovační a produktový designer

Jsem inovační a produktový designer. Zaměřující se na návrhy produktů, služeb a procesů. Dále na Design systémy a škálovatelný design ve firmách. V Designdevu hledám nové technologie a jejich využití u našich klientů.

Podobné

Školení SEOUX, co jsme si z toho odnesli po tři…

Je to už nějakou dobu, co jsme byli na školení od Pavla Ungra a Honzy Kvasničky. Na konci minulého roku se účastnil Michal s Martinem školení SEOUX. Přišlo jim…
číst více

PPC reklama

PPC reklamy jsou často používaným nástrojem internetového marketingu a to zejména díky své dostupnosti a variabilitě. Můžete snadno vytvářet reklamní kampaně a…
číst více

Školení SEO pro copywritery od Pavla Ungra –…

Na školení s názvem SEO pro copywritery nebyli pouze „čistokrevní“ copywriteři. Byli tam například i podnikatelé, kteří zakládají nebo již založili svůj e-shop…
číst více