Uživatelský výzkum

Zjistěte, jací jsou doopravdy uživatelé vašeho webu, e‑shopu, mobilní aplikace nebo produktu.

Využitím uživatelského výzkumu poznáte skutečné potřeby, přání a obavy vašich zákazníků či uživatelů, a díky tomu budete moci navrhovat a vylepšovat váš produkt efektivněji.

Mám zájem

Pro koho služba je a jak pomůže

Zaběhnuté produkty

 

Start-upy

 

Eshopy

 

Produktové procesy

 

Navrhovat změny či vylepšení produktu bez znalosti vašich uživatelů je obtížné. Někdy i v případech, kdy jste sami uživatelem vašeho produktu, nemusí všechny vaše potřeby odpovídat potřebám cílové skupiny. Je proto důležité mluvit s vašimi zákazníky a poznat je. 

Co získáte uživatelským výzkumem?

  • Zjistíte, jak se vaši uživatelé chovají, a jakým způsobem využívají váš produkt či službu.
  • Zmapujete potřeby, přání a obavy vašich uživatelů v oblasti, kterou řešíte.
  • Získáte příležitosti, jak vylepšit váš produkt, a tím se odlišit od konkurence.
  • Ušetříte čas, který byste strávili řešením problémů, které vaši uživatelé ve skutečnosti nemají.

Co služba uživatelský výzkum obsahuje

Výzkumy umíme provádět různými způsoby, a to OFFLINE i ONLINE. Uživatelský výzkum obsahuje více metod. S výběrem těch nejvhodnějších podle vašich potřeb vám rádi pomůžeme.

Uživatelský výzkum

cena dle dohody

Při uživatelském výzkumu můžete využít různé metody. Jejich výběr se odvíjí od vašich cílů, finančních možností i kontextu. Náklady na uživatelský výzkum vám vypočítáme individuálně.

  • výběr výzkumní metody
  • naplánování a realizace výzkumu
  • specifikace cílové skupiny a optimální počet respondentů
  • sledování testování naživo či ze záznamu
  • výstup v podobě konkrétních zjištění
Mám zájem

Proč zkoumat právě s námi

Máme za sebou mnoho různorodých projektů s uživatelskými výzkumy. Máme tým odborníků, kteří se na uživatelský výzkum specializují. Náš tým má dohromady velké know-how, které pomůže vylepšit i váš projekt.  

Co o nás
říkají klienti
a kolegové

Průvodce uživatelským výzkumem

Zajímá vás, jak uživatelský výzkum probíhá, co všechno je možné zjistit nebo se jednoduše chcete dozvědět o uživatelském výzkumu více?

Díky uživatelskému výzkumu zjistite potřeby, přání a obavy vašich uživatelů. Zjistíte, jaký cíl se pomocí vašeho produktu snaží dosáhnout, které funkce jsou pro ně nezbytné a které naopak považují za zbytečné.

Uživatelský výzkum vám pomůže rozhodnout se, jakým směrem se máte ve vývoji produktu vydat a určí, které jeho vlastnosti budou pravděpodobně cílem k úspěchu.

Průběh uživatelského výzkumu ovlivňuje metoda, která je při něm použitá. Tu nejvhodnější vybereme vždy přesně podle vašich potřeb.

Ideální je domluvit si s námi schůzku a u kávy či čaje probrat váš projekt. Schůzky se účastní i člen UX týmu, který rovnou navrhne, jak ve vašem projektu postupovat.

Vždy byste se měli snažit pozvat k testu cílovou skupinu vašeho produktu či služby. Problémy, které vaším produktem či službou řešíte jsou jim dost dobře známé a budou se dobře orientovat. Jejich zpětná vazba bude pro vás relevantní. Cílová skupina neznamená, že musí být respondent vaším zákazníkem. Je to ale člověk, který má stejné nebo velice podobné potřeby, obavy a přání jako vaši zákazníci.

Respondenty můžete začít shánět ve vašem okolí. Rozhlédnout se mezi svými kamarády či kolegy, použít soukromé sociální sítě nebo firemní sociální sítě, výdejní místo vašeho produktu nebo náborový formulář na webu. Další možností jsou specializované agentury, které vám s náborem respondentů dokáží pomoct.

Metody ve výzkumu nejčastěji rozdělujeme na kvantitativní a kvalitativní. Kvalitativní metody používáme, když se snažíme hlouběji proniknout do výzkumného problému. Zde patří například uživatelské testování, hloubkový rozhovor, focus group či deník.

Kvantitativními metodami naopak zjišťujeme, jak je problém velký, jak často se vyskytuje, nebo jaké množství uživatelů s ním bojuje. Mezi kvantitativní metody zaraďujeme dotazníky, A/B testing nebo analýza různých datových souborů.

Detailně jsme se o výběru výzkumné metody rozepsali v našem článku na blogu. Zde najdete i ukázkové situace, které vám výběr metody víc přiblíží.

Uživatelský výzkum by měl mít v designovém procesu produktu své stále místo. Ideální je dělat ho hned, jak budete mít myšlenku na váš produkt. Vůbec přitom nevadí, že se nejedná o fyzický produkt, který si můžou vaši uživatelé osahat – zvalidovat s nimi můžete již první nápad. Uživatelský výzkum je ale vhodné provést i když je váš produkt na trhu již řadu let – tím si potvrdíte, zda své zákazníky skutečně znáte a najdete další příležitosti, které umožní váš produkt vylepšit.

V závislosti od pokročilosti produktu v designovém procesu pak můžete volit jednotlivé výzkumné metody. Tu nejvhodnější metodu vám pomůžeme vybrat.

Firmám i jednotlivcům pomáháme hlavně s výzkumem digitálních produktů. Zaměřujeme se na weby, eshopy, aplikace či nástroje a to v různých fázích jejich vývoje – od nápadu přes prototyp až po plně funkční produkční verzi.

Myslíme však i na výzkum procesů, které ve firmách vedou k rozvoji produktu. Navrhujeme, jak identifikovat příležitosti, které řešení je vhodné pro uživatele i business a jak správně s celým procesem propojit uživatelský výzkum. S tím nám pomáhá metoda Product Discovery.

Kdo bude na uživatelském výzkumu pracovat

Lucia Marcinková UX výzkumník

V UX se specializuji na výzkumnou část. Navrhuji a realizuji výzkumy, testuji s uživateli, hledám insighty, které projekty našich klientů posunou kupředu.

Michal Voják Product Design Lead

Vedu návrhové oddělení v Designdev, propaguji zavádění Product Discovery do firem a vedu interní startup s názvem userUP, který má za cíl pomoc firmám s Product discovery.

Tomáš Ivanič UX designer

Mojí doménou jsou principy webů a aplikací našich klientů. Jsem interakční designér. Své návrhy rozhraní vždy opírám o analýzu prostředí, uživatelů a dat. Potrpím si na kvalitu a smysluplnost výstupů včetně projektové dokumentace.

Máte zájem o uživatelský výzkum?

Napište nám nezávaznou poptávku

Ochrana proti spamu, napište číslo ctyřicet dva.
Tato položka je povinná. E-mail není zadán ve správném formátu.
Tato položka je povinná. Zadání neodpovídá formátu telefonního čísla (např. +420 123 456 789)
×

Co jsme napsali o uživatelském výzkumu

15. 3. 2021 UX

Jak ve firmě rozjet uživatelský výzkum

Když vytváříme v digitálním prostředí nový produkt, často při tom zaznívá slovo výzkum. Nejčastěji potom spojení uživatelské testování. To je ale jen jedna z…
číst více
1. 12. 2020 UX

Nástroje pro vzdálené výzkumy

Při vzdálených výzkumech jsme se specificky zaměřovali na tři druhy – testování použitelnosti, hloubkové rozhovory a workshopy. Při každém z nich jsme měli…
číst více
18. 11. 2020 UX

Výzkumy v online prostředí

Když svět postihla pandemie viru COVID-19, všichni jsme se museli rychle naučit novému stylu práce z domu. Dříve byl home office spíše občasná výpomoc nebo…
číst více