Warehouse#1 – UX dlouhodobá spolupráce

Pro kvalitní zážitky s prémiovými destiláty

Warehouse#1 se zpočátku zaměřoval na vyhledávání prémiového alkoholu a jeho dovoz do barů a restaurací. Touha dostat exkluzivní produkty mezi veřejnost byla hlavním podnětem k rozšíření pole působení do onlinu. Vzniká e‑shop, jehož potřeba byla ještě posílena s příchodem gastro restrikcí v období covidové pandemie. Noví zákazníci, nové produkty, nové možnosti. Jak toho na svém e‑shopu využít tak, aby splňoval potřeby a přání rozšiřující se skupiny požitkářů alkoholu? S touto otázkou jsme přišli nadšencům z Warehouse#1 pomoci.

Od poznání k příležitostem

Již na prvních společných workshopech s klientem určujeme cíle e‑shopu a dozvídáme se řadu zajímavých informací. Od poznatků z kořalkového světa až po fungování e‑shopu a charakteristiky cílové skupiny. Abychom tuto cílovou skupinu ještě lépe poznali a zvalidovali získané informace, začali jsme výzkumem na několika frontách. Sběr dostupných informací z internetu, statistické údaje z Google Analytics a pozorování chování stávajících zákazníků e‑shopu s využitím nástroje Smartlook. To vše sloužící jako informační báze, kterou jsme později rozšířili o poznatky z hloubkových rozhovorů a uživatelských testování s 6 respondenty. 

Kontinuální vývoj e‑shopu 

Zároveň se zmíněným výzkumem jsme se zaměřili i na audit stávajícího webu, který pomohl odhalit velké množství nálezů. Některé problémy bylo možné jednoduše opravit, jako například kontrasty, velikosti fontů či používání kapitálek. Naopak třeba takové menu, našeptávač či magazín vyžadoval komplexnější úpravy a mnohdy i další zkoumání. Informace a nálezy máme, nyní z nich můžeme vytěžit příležitosti.

Jak se balí objednávky

Uživatelé se obávají, že se láhev z e‑shopu může rozbít? Ukažme názorně uživatelům, že způsob balení Warehouse#1 je nekompromisní a o bezpečnou přepravu lahví je postaráno.

Fulltextové vyhledávání

Uživatelé chtějí využívat fulltextové vyhledávání, ale není to pohodlné a nepřináší jim požadované výsledky? Upravme našeptávač, obrazovku s výsledky vyhledávání a zdokonalme algoritmus.

Informace o doručení

Uživatelé potřebují být informováni o termínu doručení, jsou citliví na cenu dopravy a mají zájem o dopravu zdarma? Upravme detail produktu tak, aby poskytoval dostatečné informace k dopravě.

Zaměřili jsme se ještě na spoustu dalších příležitostí, a některé na nás teprve čekají.

Změny, které přináší ovoce

Zvýšení konverzního poměru o 24 %

Snížení okamžité míry opuštění webu o 61 %

Zvýšení návštěvnosti webu o více jako 25 %

Zvýšení výkonu vyhledávání na webu o 26%

Ke každé příležitosti existují různá řešení, z nichž vybíráme nejlepší kandidáty podle získaných informací a zkušeností. U zvolených řešení později sledujeme jejich vliv, například na konverzi e‑shopu, jejíž navyšování patří mezi hlavní cíle naší spolupráce.

Společně se specialistou na SEO, Pavlem Ungrem, a týmem vývojářů z FG Forrest, se nám podařilo kontinuálními úpravami a tvorbou nových potřebných stránek zvýšit roční konverzní poměr o téměř 24 %, výrazně snížit okamžitou míru opuštění webu a zvýšit návštěvnost webu o více jak 25 %. Dokonce vzrostl i zájem o využívání vyhledávání na webu, kde krom zvýšení používání a snížení míry okamžitého opuštění se zlepšil konverzní poměr při využití vyhledávání o 26 %.

To jsou výsledky, které může kontinuální vývoj přinést.

Co řekl klient?

Na začátku naší spolupráce jsme měli web, který byl krásným katalogem a výkladní skříní prémiových rumů, whisky a dalších destilátů, které exkluzivně dovážíme do ČR. Během COVIDU byl zapotřebí (přetavit) změnit v prémiový, krásný a komerční e‑shop. 

Zákazníci chtěli ujistit, že jsou zde na tom nejlepším místě, že se nemusí obávat, zda jim bezpečně a včas doručíme objednávku? Navrhovaná řešení od DD byla vždy řešena komplexně: co chce zákazník a čeho chceme dosáhnout my?

Zvolili jsme si dobře. Máme vynikající hodnocení od zákazníků a letos jsme vyhráli 2x 1. místo jako nejlepší e‑shop v prestižních soutěžích WEBTOP100 a IEA22.

Naše spolupráce pokračuje dále.

  • Petr Smelhaus
  • E-commerce manager

Pojďme společně dělat internet lepší.

Předchozí VR bankovnictví pro Visu
Následující 3. generace mobilního bankovnictví od KB