Specifikace a nastavení cílů tak, aby všichni v organizaci věděli, kam míří.
Na produktu UserUP pracujeme od roku 2019. Jak na webové aplikaci, která slouží pro Product management, tak na uživatelských výzkumech. To vše je založeno na principech metody Product Discovery.
Začali jsme výzkumem cílových skupiny a potřeb potencionálních uživatelů prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Na výstupy jsme navazovali návrhem a vývojem aplikace. Její propagaci jsme podpořili tvorbou webových stránek pro český i zahraniční trh. V současnosti se nacházíme ve fázi Closed Beta, kdy testujeme aplikaci s uzavřenou komunitou.
Aplikaci userUP vytváříme úplně od začátku. Díky UserUP jsou firmy schopné identifikovat, které příležitosti a řešení jsou pro vývoj jejich produktů to pravé, přičemž se berou do úvahy jak firemní cíle a technická náročnost řešení, tak i potřeby uživatelů.
Uživatelský výzkum nám pomáhá hledat nové příležitosti pro rozvoj aplikace. Hloubkové rozhovory nám pomohly zaměřit se na klíčové funkcionality a upozadit ty méně důležité. Testování použitelnosti nám ukazuje, jak s aplikací interagují skuteční uživatelé, a zda jsou schopni prostřednictvím ní naplňovat své cíle.
UserUP pomáhá firmám budovat produkty, které jsou užitečné pro jejich uživatele, ale zároveň naplňují stanovené produktové cíle.
Aplikaci navrhujeme od první myšlenky až po finální implementaci.
Na začátku jsme zjišťovali informace o cílové skupině prostřednictvím výzkumu od stolu a následně pomocí hloubkových rozhovorů. Díky nim jsme dokázali identifikovat nejdůležitější funkcionality a celkový směr aplikace.
Následoval návrh aplikace v nástroji Sketch. Zde jsme na základě informační architektury identifikovali to, kde a jakým způsobem se uživatel dostane k jednotlivým funkcionalitám. Následně jsme náš návrh ověřovali s respondenty pomocí testů použitelnosti.
Další fází bylo otestování funkčního prototypu, který je již velmi podobný finální aplikaci. Do tohoto prototypu nyní přidáváme nové funkcionality, které pak testujeme s uživateli. Zároveň prototpy slouží jako část zadání pro vývoj.
Dalším krokem bylo navržení grafického rozhraní na základě základního návrhu. Drželi jsme se jednoduchých línií v minimalistickém stylu.
V projektu jsme měli na starost i implementaci aplikace. Při jejím vývoji jsme použili naše interní CMS. V současnosti je aplikace spuštěná v beta verzi a probíhají přípravy na spuštění ostré verze.
Pro podporu propagace UserUPu jsme navrhovali také prezentační webovou stránku. Zpracovali jsme zde základní informace o aplikaci, jejích součástích a dotkli se i tématiky metody Product Discovery, o kterou se aplikace opírá. Cílem webové stránky je získávat nové zákazníky pro nástroj UserUp a rozšiřovat povědomí o tom, jak může pomoci startupům i již existujícím firmám s vývojem jejich produktů.
Po zpracování informační architektury a definování funkcionalit webu na papíře jsme začali návrh webu vypracovávat v nástroji Sketch. Zde jsme vytvořili stránky pro každou z funkcionalit.
Dalším krokem bylo zpracování grafické podoby webu. Na začátku jsme zvolili barevnou paletu a celkový styl pro značku UserUP včetně ilustrací, které jsou provázány celým webem a dalšími materiály.
Pro webovou prezentaci jsme použili naše interní CMS. Mezi jeho výhody patří rychlost načítání a velká variabilita. Celý web dále pravidleně rozvíjíme a stále testujeme použitelnost s uživateli, abychom minimalizovali nepochopení některých informací na webu.
Prvním úspěchem bylo spuštění closed beta verze. Dále se nám podařilo dostat se do programu akcelerátoru Perry Talents. Díky němu aktuálně pracujeme na vylepšení funkcionalit a spuštění ostré verze aplikace.