UX design

Navrhujeme řešení, která dávají smysl. Vždy hledíme na vaše cíle a vaše uživatele. Máme zkušený tým výzkumníků a interakčních designerů.

Michal Voják, UX leader

Specializujeme se na návrhy

E-shopy

Od jednoduchých prodejních eshopu až po velká robustní řešení.

Mobilní aplikace

Jsme specialisti na návrh platformy Android i iOS.

Webové stránky

Firemní prezentace, magazíny i velké katalogy.

Webové aplikace

Navrhujeme různá administrační řešení.

Jak pracujeme

Máme 7 členný UX tým, který se věnuje různým projektům. Od návrhu mobilních a webových aplikací, přes webové stránky a magazíny až po e-shopy.

Vždy myslíme v první řadě na uživatele (s ohledem na businessové cíle a omezení technologií). Postupujeme dle zásad HCD (Human Centered Design), díky nimž jsme silně zaměření právě na potřeby uživatelů.

Níže si můžete pro přestavu prohlédnout zjednodušený proces, kde je krok za krokem ukázáno jak pracujeme. 

Sběr dat

Vždy začínáme sběrem všech dostupných dat. Od různých analytických nástrojů, jako je Google Analytics či Smartlook, přes známá data o vašich uživatelích, až po vaši konkurenci. Tato data následně zkoumáme a vyhodnocujeme.

Výzkumná část

Po fázi sběru dat následuje náš výzkum. Ten může být různě velký, většinou je dán rozpočtem projektu. Vždy je potřeba dělat nějaký výzkum. Klidně i od počítače, jako studium tématických fór či diskuze na sociálních sítích.

Určitě je lepší variantou trochu investovat do výzkumu, potkat se s uživateli a popovídat si s nimi. Ať už pomocí nějakého moderovaného setkání, nebo aspoň prohodit pár otázek třeba u vás na prodejně. Tím se mohou získat zajímavé postřehy přímo od vašich zákazníků.

Většinou je dobré si tyto myšlenky ověřit na větším počtu lidí, třeba pomocí dotazníkového šetření.

Metod existuje celá řada, zde máme uvedeny pouze dvě. Ale to, co je hlavní je poznat chování vašich zákazníků, jejich přání a obavy.

Vytvoření wireframu či prototypu

V dalším kroku vytváříme wireframe (jednoduchý nákres rozložení prvků) či prototyp (jednodušší klikací verze) vašeho řešení, abychom si ukázali, jak vše bude fungovat.

Zda se v této fázi vytváří wireframe či prototyp záleží na potřebě. Pokud jde o složitější interakce, jako jsou třeba aplikace, pak raději volíme prototyp. V případě webových stránek či e-shopů se většinou řeší wireframe.

Copywriting

Psaní textu vždy úzce souvisí s tvorbou wireframu či prototypu. Dá se říct, že tyto dvě fáze běží současně. 

Text je to, co dnes prodává. Při tvorbě textů se používají právě nalezené argumenty ze sběru dat a z výzkumu.

Uživatelské testování

Po vytvoření návrhu je potřeba ho otestovat s uživateli, aby se oveřilo, že neobsahuje nějakou překážku, na kterou zákazník během průchodu může narazit, což způsobí opuštění webu či aplikace a nedokončení cíle.

Grafický návrh

Vizuální podoba je velice důležitá a vždy následuje po vytvoření otestovaného wireframu či prototypu. V této fázi je duležité podpořit vizuálními prvky hlavní cesty pro uživatele a naopak ty nedůležité vizuálně potlačit.

Finální kontrola

Po odevzdání grafického návrhu práce stále nekončí. Vždy je potřeba zkontrolovat, zda bylo vše vytvořeno tak, jak bylo navrženo.

Naše poslední práce

Pojďme společně dělat internet lepší.