Vizuální design

Pomůžeme vám navrhnout to, jak má váš produkt vypadat a jaké emoce má vyvolávat.

Uživatelé zjistí na první pohled, co nabízíte, a vizuál vašeho produktu si nerozlučně spojí s vaší značkou.

Mám zájem

Co to je vizuální design?

Vizuální neboli grafický design slouží pro vizuální reprezentaci produktu.

Využívá přitom vhodnou kompozici barev, práci s typografií, animace, fotky či videa.

Grafický design má vylepšovat uživatelskou zkušenost po vizuální stránce a působit na emoce tak, aby měl z práce s produktem pozitivní zážitek.

userup-screenshot

S čím vám můžeme pomoci

Návrh vizuálního designu je důležitou součástí vývoje každého produktu. Může sloužit pro přenos myšlenky do grafické podoby, jako podklad pro uživatelské testování či zadání pro další fáze vývoje, specificky pro implementaci produktu.

Webové stránky


Mobilní aplikace


Eshopy


Nápady


Co získáte úpravou vizuálního designu?

• Zdokonalíte vizuální působení a harmoničnost vašeho produktu.

• Dozvíte se, jak pracovat s barvami, typografií či ikonami.

• Zjistíte, jak vizuálně propojit vaše produkty navzájem.

• Odhalíte grafické chyby, které brání vašim uživatelům v naplňování jejich potřeb.

• Budete mít možnost otestovat svůj produkt v kompletním vizuálu.

• Spojíte více váš produkt s vaší značkou.

Co služba vizuální design obsahuje

K doporučením, které povedou ke zlepšení vizuálního designu, umíme dojít různými způsoby a metodami, záleží na podobě vašeho produktu. S výběrem správného postupu vám rádi poradíme.

Vizuální design

cena dle dohody

Vizuální design je důležitou součástí vašeho produktu, který působí na emoce vašich uživatelů – ať už pozitivně nebo negativně. Vizuálního design závisí na vašich konkrétních potřebách, náklady proto vypočteme individuálně.

  • analýza produktu z pohledu vizuálního designu
  • návrh barevné kompozice a typografie
  • návrh použitých prvků a celkového vizuálu produktu
  • validace návrhu se zákazníkem
  • konečný výstup v předem dohodnuté formě
Mám zájem

Odhad časové náročnosti je přibližný a může se lišit podle vlastností každého projektu a rychlosti komunikace.

Proč pracovat na vizuálním designu právě s námi

Máme za sebou mnoho různorodých projektů, jak pro malé, tak pro velké klienty, ze kterých čerpáme naše zkušenosti. Máme v týmu specialisty na výzkum, návrhy webů a uživatelské testování. Náš tým má dohromady velké know-how, které využíváme tak, abychom co nejvíce pomohli našim klientům.

Reference zaplaceno
Reference Kolimam

Co o nás
říkají klienti
a kolegové

Průvodce vizuálním designem

Zajímá vás, jak celý proces vizuálního designu probíhá, jaké nástroje se při něm využívají, jaké zásady dodržujeme a proč je vizuální design důležitý?

Grafický design slouží pro vizuální komunikaci produktu pomocí ilustrací, barev, typografie a obrázků. Působí na emoce uživatele a snaží se o to, aby pro něho byl produkt zapamatovatelný. Přitom mu pomáhá naplňovat jeho potřeby pomocí vizuálního důrazu na konverzní cesty.

V Designdevu se specializujeme na návrh webových stránek, na tvorbu eshopů i na mobilní a desktopové aplikace. Do naší kompetence ale spadá i odborná pomoc s vizuální reprezentací firmy napříč několika produkty. Vycházíme přitom z aktuálních trendů při designu prvků, barevní kompozice i typografie. Naopak se nesoustředíme na tvorbu plakátů, posterů či podobných spíše papírových návrhů.

Při vizuálním designu je důležité se držet několika zásad. Ty pak můžou pozitivně i negativně ovlivňovat celkový dojem uživatele z produktu. Mezi tyto zásady patří:

a) kontrast – kontrast dává možnost vyniknout jednotlivým prvkům. Přitom může jít o kontrast mezi velikostí prvků či jejich použitými barvami navzájem i v porovnání s pozadím.

b) prázdné místo – při tvorbě designu je důležité pracovat i s prázdnou plochou mezi prvky a nesnažit se za každou cenu vyplnit celý prostor.

c) proximita / blízkost – zde se jedná o seskupování elementů tak, aby uživatele produktem vedly. Jednotlivé prvky na sebe musí vzájemně navazovat a je nutné si dát pozor na to, aby prvky se stejné kategorie byli při sobě vizuálně blíž.

d) zarovnávání – je nutné si rozmyslet, zda budeme prvky zarovnávat doprava, doleva, na střed či zvolíme úplně jiný, netradičný styl. I zde se však musíme snažit o konzistenci napříč celým produktem.

e) opakování – pro uživatele je jednodušší, pokud se jednotlivé prvky opakují. Líp se tak orientuje a jeho pozornost zbytečně neodvádí to, že se musí prvkům učit.

f) produktová identita – při práci vždy vycházíme z identity vašeho produktu – držíme se toho, jakým způsobem se prezentujete svým zákazníkům, jaké barvy využíváte, jakým tónem a jak familiárně s uživately komunikujete.

g) typografie – při práci s typografií si dáváme pozor na to, aby byl font vhodně zvolen, jednotlivé texty čitelné z pohledu jejich velikosti, vzdálenosti mezi sebou i kontrastu s pozadím.

h) sémantika – je důležité, aby používané prvky vyjadřovali to, co pod nimi uživatelé budou očekávat. Snažíme se používat jen ikony, které jsou známé pro téměř všechny uživatele a v některých případech je pro lepší uživatelskou přívětivost propojujeme i se slovní nápovědou.

Grafický design vám dopomůže k lepší vizuální reprezentaci vašeho produktu. Použití barev, typografie a dalších grafických prvků podpoří vaše uživatele v jejich konverzní cestě. Správné použití vizuálu vám pomůže k tomu, aby si vás uživatele lépe zapamatovali a vnímali vás i v případě, že aktuálně s produktem nepracují.

Pro uživatelské testování je také ideální, pokud máte možnost pracovat s kompletním vizuálem vašeho produktu. Přesně tak uvidíte, jak na něj respondenti reagují a kde je ještě prostor k úpravám.

Na začátku si řekneme, jaké jsou vaše cíle a co chcete pomocí vizuálního designu dosáhnout. Nasleduje analýza současného produktu nebo tvorba grafiky. Zde se zaměřujeme na barvy, jejich význam a použití. Řešíme typografii a to, aby zodpovídala komunikačnímu stylu celé společnosti. Nasleduje návrh ikon, prvků a dalších elementů v kontextu s celou stránkou. Náš návrh následně validujeme s vašimi představami a očekáváními. Zrevidovaný návrh následně odevzdáváme v dopředu dohodnuté formě.

Kdo bude na vizuálním designu pracovat

Kateřina Mičková UI designer

Mou prací i mým koníčkem je tvorba grafiky. Pracuju na návrzích grafických prvků pro UI aplikací i návrhu webů. Ve volném čase navrhuji trika nebo ilustruji knihy.

Máte zájem o zpracování vizuálního designu?

Napište nám nezávaznou poptávku

Ochrana proti spamu, napište číslo ctyřicet dva.
Tato položka je povinná. E-mail není zadán ve správném formátu.
Tato položka je povinná. Zadání neodpovídá formátu telefonního čísla (např. +420 123 456 789)
×

S čím vám ještě pomůžeme

Návrh aplikací ve VR a AR / MR

Immersive tech přináší nekonečné možnosti v oblasti her, zábavy a konzumace obsahu. Navrhneme, vymodelujeme, zanimujeme a vyvineme pro vás téměř cokoli.

To mě zajímá

Konzultace využití virtuální reality a Metaverse

Pomůžeme vám navrhnout, jak váš produkt nebo službu dostat do virtuální reality a Metaverse.

To mě zajímá

Kreativa, design a produkce 3D

Potřebujete 3D modeláře a animátory? Nabízíme naše kreativní schopnosti a kapacity pro váš projekt.

To mě zajímá

UX audit stávajícího řešení

Zjistěte, na jaké UX chyby vaši návštěvníci narážejí, a kvůli kterým chybám odcházejí.

To mě zajímá

Uživatelský výzkum

Zjistěte, jací jsou doopravdy uživatelé vašeho webu, e‑shopu, mobilní aplikace nebo produktu.

To mě zajímá

Uživatelské testování

Zjistěte, jaké problémy mají uživatelé na vašem webu, e‑shopu, v mobilní aplikaci nebo s vaším produktem.

To mě zajímá

UX Teamleasing

Získejte kompletní UX pro váš projekt. Máme tým sehraných specialistů v oblasti UX a Product Discovery dostupný kdykoli potřebujete.

To mě zajímá

Vizuální design

Pomůžeme vám navrhnout to, jak má váš produkt vypadat a jaké emoce má vyvolávat.

To mě zajímá

Návrh uživatelského rozhraní

Pomůžeme vám navrhnout webovou či mobilní aplikaci, eshop nebo web.

To mě zajímá

Zvyšování konverzního poměru (CRO)

Zjistěte, jak zvýšit konverze ve vašem produktu.

To mě zajímá

Co jsme napsali o vizuálním designu

Navigace v mobilních aplikacích

Obrazovky mobilů se zvětšují, stále jsou však někdy příliš malé na to, aby se na ně vešlo všechno, co bychom potřebovali. Návrhářům tuto situaci komplikují…
číst více

Neumorphism & UX

Zbavíme se po letech Material designu?
číst více

Od hamburger menu k navigační liště

Tři vodorovné čárky v levém horním rohu obrazovky telefonu. Prokletí uživatelů i designérů. Jedni v něm na hranici šílenství hledají, druzí do něj schovávají…
číst více

Formuláře v mobilních aplikacích

Prezentace Michala Vojáka, na téma formulářové prvky v mobilních aplikacích v akci UX monday.
číst více