Zvyšování konverzního poměru (CRO)

Zjistěte, jak zvýšit konverze ve vašem produktu.

S využitím analýzy a výzkumu vašeho webu či eshopu vám pomůžeme lépe pochopit, jak vaši uživatelé přemýšlí a jak se u vás chovají. Díky tomuto poznání navrhneme úpravy, které povedou ke zvýšení konverzního poměru (CRO).

Mám zájem

Co to je konverzní poměr?

Konverzní poměr je poměr návštěvníků, kteří na vašem webu udělali konverzi (např. nakoupili produkt), vůči všem návštěvám na webu vynásobený stem. Tento poměr je hlavně určen tím, jaké návštěvníky přivedete na váš web (marketing), a jak dobře funguje váš web či eshop (UX). 

Pro koho služba je a jak pomůže

Eshopy


Prodejní weby


Magazíny a katalogy


Pokud u vás zákazník nedokončí nákup, můžete hledat příčinu i v tom, že na na vašem webu narazil na něco, co se mu nelíbilo, či si nebyl jistý, jak pokračovat dál, takže pro něj bylo jednodušší nakoupit jinde. Zaměřte se na uživatele a konverzní cesty. Web vytvořený podle potřeb zákazníků je web, který má větší šanci vydělávat. I malá změna na konverzní cestě může přinést výsledky.

Jak probíhá optimalizace CRO

 

  • Začínáme analýzou stávajícího řešení a kontrolou nastavení analytiky.
  • Pokračujeme nalezení největších problémů, které snižují konverzní poměr pomocí různých nástrojů a výzkumných metod.
  • Sestavíme seznam chyb a označíme je prioritou závažnosti a technologické náročnosti.
  • Navrhneme řešení, které zlepší výkon webu či e‑shopu.
  • Dle situace navrhneme cestu, jak nové řešení otestovat (uživatelské testování, A/B testování a pod.)
  • Změříme dopady nového řešení a pustíme se do nové přiležitosti pro vylepšení.

Co služba CRO obsahuje

K doporučením, které povedou ke zvýšení konverzního poměru, umíme dojít různými způsoby a metodami. Záleží na podobě vašeho produktu. S výběrem správného postupu vám rádi poradíme.

CRO

dle dohody

Při zvyšování konverzního poměru můžete využít různé metody. Jejich výběr závisí na vašich cílech, finančních možnostech i kontextu. Náklady na CRO vám tedy vypočteme individuálně.

  • analýza produktu z pohledu marketingu a UX
  • analýza konverzních cest
  • optimalizace konverzních cest
  • validace návrhu s vašimi uživateli
  • konečný výstup v předem dohodnuté formě
Mám zájem

* Odhad časové náročnosti je přibližný a může se lišit podle vlastností každého projektu a rychlosti komunikace.

Proč zvyšovat konverzní poměr právě s námi

Máme za sebou mnoho různorodých projektů, jak pro malé, tak pro velké klienty, ze kterých čerpáme naše zkušenosti. Máme v týmu specialisty na výzkum, návrhy webů a uživatelské testování. Náš tým má dohromady velké know-how, které využíváme tak, abychom co nejvíce pomohli našim klientům.

Co o nás
říkají klienti
a kolegové

Průvodce optimalizací konverzního poměru

Zajímá vás, jak celý proces zvyšováním konverzního poměru nejčastěji probíhá, jaké nástroje se pro CRO používají nebo se jednoduše chcete dozvědět o konverzním poměru více?

Konverzní poměr vyjadřuje, kolik lidí z celkového počtu vašich uživatelů provedlo s produktem požadovanou akci. Tou může být nákup, prokliknutí se na reklamu, objednání produktu či vyplnění a následné odeslání formuláře. Konverzní poměr se určuje vždy podle specifikací vašeho produktu.

Pro jeho výpočet se používá vzorec = počet konverzí / počet uživatelů * 100. Například váš eshop navštívilo 1000 lidí a 500 z nich u vás nakoupilo, konverzní poměr tedy bude 50%.

Konverzní cestu tvoří série odkazů, které vedou vašeho uživatele ke každé konverzi. Zahrnují prakticky všechny body interakce mezi uživatelem a digitálním produktem. Z této konverzní cesty se pak sbírají data, které slouží pro analýzu konverzní cesty.

Konverze jsou nejčastěji měřené přes Google Analytics. Pro zjištění konverzní cesty je důležité si určit, co je vašim cílem. Je to to, aby uživatel u vás nakoupil? Nebo aby klikl na placenou reklamu na sociální síti? Případně aby vám vyplnil formulář, který získává zpětnou vazbu po nákupu? Na základě toho se pak určí, jakými kroky uživatel pro úspěšnou konverzi musí projít a následně již probíhá analýza konkrétních konverzních cest.

Nejdříve si společně sedneme a probereme, co aktuálně víte o vašich zákaznících a jaké je vaše podnikání. Dále nás bude zajímat, jaké kroky aktuálně podnikáte. Jaký máte marketing a jaké navrhujete změny na webu. Následně si nastavíme měření, abychom mohli poznat vaše zákazníky a stanovili si jaké konverze chceme měřit.

Všechny tyto informace pak spojíme s našimi zkušenostmi a navrhneme plán jak postupovat, abychom v co nejkratším čase začali přinášet výsledky.

Díky analýze CRO a úpravám v produktu, které vám doporučíme, můžete v krátké době zvýšit vaše zisky. Je důležité na váš web, eshop či aplikaci zákazníky přivést, ale ještě důležitější je dopomoct jim k tomu, aby provedli požadovanou konverzi. V některých případech může jít takřka o jednoduchou úpravu tlačítka, které uživatelé přehlížejí či o úpravu textace, která je nepovzbudzuje k akci. Optimalizace konverzního poměru tak pomáhá odstraňovat překážky, které brání vašim zákazníkům v konverzi.

Díky zkoumání uživatelů zjistíte, jak přemýšlejí, co je pro nich důležité a čemu naopak přikládají menší význam. Zaměříme se na to, jaké konverzní cesty vaši zákazníci využívají, jaké body (například tlačítka) jsou pro ně primární a které naopak přehlížejí. Také uvidíte, které marketingové kanály jsou optimální pro propojení s vaším produktem. Díky této analýze jim pak můžete usnadnit celou konverzi.

Analýza vašich uživatelů vám dopomůže k tomu upravit váš produkt tak, aby byl vytvořen podle jejich potřeb a ne abyste museli hledat zákazníky pro potřeby vašeho produktu. 

Kdo bude na CRO pracovat

Michal Voják Product designer

Zavádím Product Discovery do firem a vedu startup s názvem userUP, který má za cíl pomoc firmám s Product discovery.

Tomáš Ivanič UX designer

Mojí doménou jsou principy webů a aplikací našich klientů. Jsem UX designér. Své návrhy vždy opírám o analýzu prostředí, uživatelů a dat. Potrpím si na kvalitu a smysluplnost výstupů včetně projektové dokumentace.

Máte zájem o zvýšení konverzního poměru?

Napište nám nezávaznou poptávku

Ochrana proti spamu, napište číslo ctyřicet dva.
Tato položka je povinná. E-mail není zadán ve správném formátu.
Tato položka je povinná. Zadání neodpovídá formátu telefonního čísla (např. +420 123 456 789)
×

S čím vám ještě pomůžeme

Návrh aplikací ve VR a AR / MR

Immersive tech přináší nekonečné možnosti v oblasti her, zábavy a konzumace obsahu. Navrhneme, vymodelujeme, zanimujeme a vyvineme pro vás téměř cokoli.

To mě zajímá

Konzultace využití virtuální reality a Metaverse

Pomůžeme vám navrhnout, jak váš produkt nebo službu dostat do virtuální reality a Metaverse.

To mě zajímá

Kreativa, design a produkce 3D

Potřebujete 3D modeláře a animátory? Nabízíme naše kreativní schopnosti a kapacity pro váš projekt.

To mě zajímá

UX audit stávajícího řešení

Zjistěte, na jaké UX chyby vaši návštěvníci narážejí, a kvůli kterým chybám odcházejí.

To mě zajímá

Uživatelský výzkum

Zjistěte, jací jsou doopravdy uživatelé vašeho webu, e‑shopu, mobilní aplikace nebo produktu.

To mě zajímá

Uživatelské testování

Zjistěte, jaké problémy mají uživatelé na vašem webu, e‑shopu, v mobilní aplikaci nebo s vaším produktem.

To mě zajímá

UX Teamleasing

Získejte kompletní UX pro váš projekt. Máme tým sehraných specialistů v oblasti UX a Product Discovery dostupný kdykoli potřebujete.

To mě zajímá

Vizuální design

Pomůžeme vám navrhnout to, jak má váš produkt vypadat a jaké emoce má vyvolávat.

To mě zajímá

Návrh uživatelského rozhraní

Pomůžeme vám navrhnout webovou či mobilní aplikaci, eshop nebo web.

To mě zajímá

Zvyšování konverzního poměru (CRO)

Zjistěte, jak zvýšit konverze ve vašem produktu.

To mě zajímá

Co jsme napsali o optimalizaci konverzního poměru

Článek
2. 7. 2013 E-shop

Mikrostránky

Hledáte nástroj na podporu Vašich webových stránek nebo internetového obchodu? Prodáváte produkty na internetu a nejste vidět ve vyhledávačích? Chcete zvýšit…
číst více