Zvyšování konverzního poměru (CRO)

Zjistěte, jak zvýšit konverze ve vašem produktu.

S využitím analýzy a výzkumu vašeho webu či eshopu vám pomůžeme lépe pochopit, jak vaši uživatelé přemýšlí a jak se u vás chovají. Díky tomuto poznání navrhneme úpravy, které povedou ke zvýšení konverzního poměru (CRO).

Mám zájem

Co to je konverzní poměr?

Konverzní poměr je poměr návštěvníků, kteří na vašem webu udělali konverzi (např. nakoupili produkt), vůči všem návštěvám na webu vynásobený stem. Tento poměr je hlavně určen tím, jaké návštěvníky přivedete na váš web (marketing), a jak dobře funguje váš web či eshop (UX). 

Pro koho služba je a jak pomůže

Eshopy

 

Prodejní weby

 

Magazíny a katalogy

 

Pokud u vás zákazník nedokončí nákup, můžete hledat příčinu i v tom, že na na vašem webu narazil na něco, co se mu nelíbilo, či si nebyl jistý, jak pokračovat dál, takže pro něj bylo jednodušší nakoupit jinde. Zaměřte se na uživatele a konverzní cesty. Web vytvořený podle potřeb zákazníků je web, který má větší šanci vydělávat. I malá změna na konverzní cestě může přinést výsledky.

Jak probíhá optimalizace CRO

 

  • Začínáme analýzou stávajícího řešení a kontrolou nastavení analytiky.
  • Pokračujeme nalezení největších problémů, které snižují konverzní poměr pomocí různých nástrojů a výzkumných metod.
  • Sestavíme seznam chyb a označíme je prioritou závažnosti a technologické náročnosti.
  • Navrhneme řešení, které zlepší výkon webu či e-shopu.
  • Dle situace navrhneme cestu, jak nové řešení otestovat (uživatelské testování, A/B testování a pod.)
  • Změříme dopady nového řešení a pustíme se do nové přiležitosti pro vylepšení.

Co služba CRO obsahuje

K doporučením, které povedou ke zvýšení konverzního poměru, umíme dojít různými způsoby a metodami. Záleží na podobě vašeho produktu. S výběrem správného postupu vám rádi poradíme.

CRO

dle dohody

Při zvyšování konverzního poměru můžete využít různé metody. Jejich výběr závisí na vašich cílech, finančních možnostech i kontextu. Náklady na CRO vám tedy vypočteme individuálně.

  • analýza produktu z pohledu marketingu a UX
  • analýza konverzních cest
  • optimalizace konverzních cest
  • validace návrhu s vašimi uživateli
  • konečný výstup v předem dohodnuté formě
Mám zájem

* Odhad časové náročnosti je přibližný a může se lišit podle vlastností každého projektu a rychlosti komunikace.

Proč zvyšovat konverzní poměr právě s námi

Máme za sebou mnoho různorodých projektů, jak pro malé, tak pro velké klienty, ze kterých čerpáme naše zkušenosti. Máme v týmu specialisty na výzkum, návrhy webů a uživatelské testování. Náš tým má dohromady velké know-how, které využíváme tak, abychom co nejvíce pomohli našim klientům.  

Co o nás
říkají klienti
a kolegové

Průvodce optimalizací konverzního poměru

Zajímá vás, jak celý proces zvyšováním konverzního poměru nejčastěji probíhá, jaké nástroje se pro CRO používají nebo se jednoduše chcete dozvědět o konverzním poměru více?

Konverzní poměr vyjadřuje, kolik lidí z celkového počtu vašich uživatelů provedlo s produktem požadovanou akci. Tou může být nákup, prokliknutí se na reklamu, objednání produktu či vyplnění a následné odeslání formuláře. Konverzní poměr se určuje vždy podle specifikací vašeho produktu.

Pro jeho výpočet se používá vzorec = počet konverzí / počet uživatelů * 100. Například váš eshop navštívilo 1000 lidí a 500 z nich u vás nakoupilo, konverzní poměr tedy bude 50%.

Konverzní cestu tvoří série odkazů, které vedou vašeho uživatele ke každé konverzi. Zahrnují prakticky všechny body interakce mezi uživatelem a digitálním produktem. Z této konverzní cesty se pak sbírají data, které slouží pro analýzu konverzní cesty.

Konverze jsou nejčastěji měřené přes Google Analytics. Pro zjištění konverzní cesty je důležité si určit, co je vašim cílem. Je to to, aby uživatel u vás nakoupil? Nebo aby klikl na placenou reklamu na sociální síti? Případně aby vám vyplnil formulář, který získává zpětnou vazbu po nákupu? Na základě toho se pak určí, jakými kroky uživatel pro úspěšnou konverzi musí projít a následně již probíhá analýza konkrétních konverzních cest.

Nejdříve si společně sedneme a probereme, co aktuálně víte o vašich zákaznících a jaké je vaše podnikání. Dále nás bude zajímat, jaké kroky aktuálně podnikáte. Jaký máte marketing a jaké navrhujete změny na webu. Následně si nastavíme měření, abychom mohli poznat vaše zákazníky a stanovili si jaké konverze chceme měřit.

Všechny tyto informace pak spojíme s našimi zkušenostmi a navrhneme plán jak postupovat, abychom v co nejkratším čase začali přinášet výsledky.

Díky analýze CRO a úpravám v produktu, které vám doporučíme, můžete v krátké době zvýšit vaše zisky. Je důležité na váš web, eshop či aplikaci zákazníky přivést, ale ještě důležitější je dopomoct jim k tomu, aby provedli požadovanou konverzi. V některých případech může jít takřka o jednoduchou úpravu tlačítka, které uživatelé přehlížejí či o úpravu textace, která je nepovzbudzuje k akci. Optimalizace konverzního poměru tak pomáhá odstraňovat překážky, které brání vašim zákazníkům v konverzi.

Díky zkoumání uživatelů zjistíte, jak přemýšlejí, co je pro nich důležité a čemu naopak přikládají menší význam. Zaměříme se na to, jaké konverzní cesty vaši zákazníci využívají, jaké body (například tlačítka) jsou pro ně primární a které naopak přehlížejí. Také uvidíte, které marketingové kanály jsou optimální pro propojení s vaším produktem. Díky této analýze jim pak můžete usnadnit celou konverzi.

Analýza vašich uživatelů vám dopomůže k tomu upravit váš produkt tak, aby byl vytvořen podle jejich potřeb a ne abyste museli hledat zákazníky pro potřeby vašeho produktu. 

Kdo bude na CRO pracovat

Michal Voják Product Design Lead

Vedu návrhové oddělení v Designdev, propaguji zavádění Product Discovery do firem a vedu interní startup s názvem userUP, který má za cíl pomoc firmám s Product discovery.

Tomáš Ivanič UX designer

Mojí doménou jsou principy webů a aplikací našich klientů. Jsem interakční designér. Své návrhy rozhraní vždy opírám o analýzu prostředí, uživatelů a dat. Potrpím si na kvalitu a smysluplnost výstupů včetně projektové dokumentace.

Lucia Marcinková UX výzkumník

V UX se specializuji na výzkumnou část. Navrhuji a realizuji výzkumy, testuji s uživateli, hledám insighty, které projekty našich klientů posunou kupředu.

Máte zájem o zvýšení konverzního poměru?

Napište nám nezávaznou poptávku

Ochrana proti spamu, napište číslo ctyřicet dva.
Tato položka je povinná. E-mail není zadán ve správném formátu.
Tato položka je povinná. Zadání neodpovídá formátu telefonního čísla (např. +420 123 456 789)
×

Co jsme napsali o optimalizaci konverzního poměru

13. 4. 2016 Obecné

4 důvody, proč zvolit responsivní design webu

Responsivní web je založen na technologiích, které automaticky uzpůsobí obsah pro zařízení s displeji různých velikostí. Stává se nutností pro každého, kdo…
číst více

Zvýšení návštěvnosti webových stránek – část 1

Pokud máte webové stránky či internetový obchod nebo je plánujete, jistě řešíte otázku návštěvnosti. Otázky „Jak zvýšit návštěvnost webu?“, „Jak na sledování…
číst více
21. 10. 2013 Webové stránky

Validita zdrojového kódu webové stránky

Co je to validita zdrojového kódu webové stránky, proč se řeší a na co si dát pozor? V rámci realizace webových stránek se často setkáváme se zkreslenými…
číst více