Platební brána Zaplaceno je startup, který vznikl v Komerční bance. Zaplaceno je postaveno na nové metodě placení přímo z účtu plátce, tedy takzvaném PSD2. Tato nová metoda otevírá velké možnosti pro online placení.
Klient nás požádal, abychom mu pomohli s tvorbou webové prezentace pro tento projekt, čehož jsme se rádi zhostili.
Pro dosažení co nejlepšího výsledku jsme začali analýzou možné konkurence metodou "desk research". Prostudovali jsme také záznamy z hloubkových rozhovorů s možnými klienty i s majiteli e-shopů. Díky tomu jsme získali představu, jak by měl web komunikovat, aby plnil potřeby uživatelů.
Návrh informační architektury, obsahu a rozložení webu jsme prezentovali mobile first wireframe modelem, tedy náčrtkem webu ve vizualizačním nástroji, který nám umožňuje předat představu klientovi. Pro komunikaci tohoto návrhu využíváme nástroj Invision, prostřednictvím kterého jsme s klientem odladili detaily.
Součástí webu je potřeba prezentovat část dokumentace pro programátory. Pro ověření pochopitelnosti našeho návrhu jsme uspořádali rychlé uživatelské testování a návrh otestovali.
Velmi důležitou a často podceňovanou částí je obsah. To je hlavní důvod, proč lidé přicházejí na web. Hledají odpovědi, chtějí vyřešit svá přání a my potřebujeme vyvrátit jejich obavy. Ne nadarmo se říká, že obsah je král. V tomto případě jsme měli prostor do týmu zapojit copywritera, který připravil pochopitelné, smysluplné prodejní texty. Tím jsme zajistli, že je web srozumitelný.
Web jsme připravovali včetně grafického návrhu. Na základě představy klienta a pod taktovkou UX designera vzniklo zadání, které jsme klientovi komunikovali skrze Invision.
Většinu našich webů implementujeme na náš proprietární systém pro správu obsahu EIP CMS. V tomto případě to bylo stejné. Nakódovali jsme šablony, nasadili na CMS, a výstup předali klientovi na testovacím serveru. Společně jsme pak naplnili obsah, otestovali, že vše běží tak, jak má, a poté spustili web do produkce.